У випадку з хонингованием або розточкою блоку циліндрів, своїми руками ви зможете лише провести зняття головки блоку циліндрів і установку її після розточення.

   А для того, щоб розточити блок циліндрів, вам доведеться скористатися послугами майстрів, які працюють на спеціальному обладнанні для розточування.

  Тобто ремонт блоку циліндрів, як правило, буває плановий (капітальний ремонт двигуна), і лише в рідкісних випадках, доводиться вдаватися до послуг майстерні для розточування блоку циліндрів для поточного ремонту.

 Другий, більш поширений варіант втручання в двигун - це розточування головки блоку і блоку циліндрів з метою тюнінгу двигуна (форсування). Ця дія вимагає від власника чіткого розуміння того, для чого йому потрібні доробка або тюнінг двигуна.

Якщо, наприклад хонінгування двигуна ви в змозі провести своїми руками, в межах норми, то розточування блоку - справа трохи складніше. Наприклад, для хонінгування распредвала потрібно небагато: електродриль і ручна хонінгувальна голівка. А ось для розточування знадобиться спеціальний верстат для розточування блоку циліндрів.

А вже після розточення, ви своїми руками зберете агрегат у зворотному порядку.

Що собою являє розточування блоку циліндрів

Природно, ви самі цим процесом займатися не будете, вас навіть у цех можуть не пустити. Але, технологію процедури розточення блоку циліндрів, знати не завадить.

Якщо ви привезли блок для гільзовка, тобто для збільшення обсягу гнізда під ремкомплект, то потрібно знати і сказати майстру, під який розмір ремонтних гільз буде проводитися розточування. Вимірювання циліндрів ви цілком проведете самостійно за допомогою нутроміра.

Проточка циліндрів відбувається на верстатах з маленькою швидкістю, так як необхідно, в першу чергу, дотримати розміри з точністю до 0,01 мм, геометрію циліндра, і, звичайно ж, якість оброблюваної поверхні.

При обробці на верстаті для розточування блоку, майстер домагається дотримання одночасно паралельності циліндрів по довжині і перпендикулярності, щодо бази. 

Розточка блоку циліндрів проводиться з певним припуском. Тобто, залишається дефектний верхній шар близько 0,1-0,15 мм. Для чого? По-перше, цей маленький припуск не дозволить перекосу осі циліндра під час проведення хонінговання.

А хонінгування, це обов'язкова процедура після розточення блоку циліндрів двигуна. Хонінгування проводиться саме з метою зняття верхнього дефектного шару циліндра (гнізда).

Заключна хонінговка проводиться за своєю, певною технологією. Після хонінговку ви можете продовжувати той ремонт або тюнінг двигуна, який ви затіяли. У процесі зворотного збирання блоку циліндрів, не нехтуйте установкою обумовлених у мануалі виробника, параметрів. У першу чергу це стосується встановлення головки блоку циліндрів.

Успіхів вам при проведенні розточення блоку циліндрів.