Плосковершинне хонінгування (платохонінгованіе)

 - Відомо давно, ще з поршневих авіамоторів. Ідея знайшла куди більший розвиток в автомобільній промисловості.
 
   Суть справи проста. У мотора, зібраного після традіціонно 

   ПЛАТОго хонингования, мікропрофіль робочої поверхні циліндра нагадує гірський ланцюг з гострими вершинами (рис. 1, а). У початковий період експлуатації (при обкатці) ці виступи швидко згладжуються, руйнуються, поки не з'являться достатньо великі «опорні площини» - ось тепер темп зносу мотора зменшиться.

   Розумніше, однак, заздалегідь створити потрібну шорсткість робочої поверхні з плоскими вершинами (рис. 1, б) і врахувати її в монтажних зазорах при складанні.
 
    Плосковершінних хонингование має кілька плюсів. Його основна мета - це ретельна обробка циліндрів двигуна для подальшої роботи.
    У ході цього циліндри мотора і поршневі кільця швидше прірабативаются, а це означає, що будуть менше зношуватися деталі мотора, і збільшиться ефективність роботи.
    Через швидку підробітки деталей збільшується компресія в циліндрах і підвищується термін використання мотора до наступного капремонту.
    Також при цьому зменшується витрата моторного масла і зменшується прорив газів у картер.
 
     Процес плосковершінних хонингования відбувається в два етапи. Перший етап - це чорнова обробка циліндрів, при якій використовують крупне зерно алмаза (125/100; 100/80).
   Другий етап - це заключна обробка. На цьому етапі використовують дрібнозернистий алмазний брусок (40/28), який дає точність обробки.
   Після хонингования необхідно промити двигун. Це видалить металеві стружки і залишки металевої савязкі алмазних брусків.
 
   У Росії плосковершінних хонингование було вперше впроваджено на двигунах автомобілів VAZ 2108, 2109 за настійною рекомендацією німецької фірми «Порше», що розробила для цього технічні вимоги.